Wszystko o Systemie Kompresji

Często pojawiają się pytania do czego służy system kompresji lub co to w ogóle jest, mam nadzieje że ten tekst rozwieje wszelkie wątpliwości.

Na początek do czego służą systemy kompresji ?

System kompresji służy do zredukowania luzów na sterach na zasadzie ścisku.


Najpopularniejsze systemy kompresji:

1. S.C.S. - Standard Compression System


Do SCS'u potrzeba:

1. Niegwintowany widelec
2. Zestaw SCS
   - klamrę SCS
   - gwiazdkę 1 1/8
   - "kapsel"
   - śrubkę
3. Kierownicę o średnicy 1 1/4 (z podkładką) lub 1 3/8, kierownice nie mogą mieć nacięć pod zwykłą klamrę
4. Niegwintowane stery

Jak zamontować ?

1.Normalnie nabijamy stery do headtuba ("główki" decku)
2.Wkładamy widelec do którego wcześniej trzeba nabić gwiazdkę
3.Na widelec nakładamy SCS'ową klamrę
4.Do klamry wrzucamy kapsel następnie śrubkę
5.Śrubkę skręcamy, po skręceniu nie powinno być luzów na sterach
6.Wkładamy od góry kierownicę
7.Wszystko skręcamy i gotowe !

Filmy:

1. http://vimeo.com/3219994
2. http://www.youtube.com/watch?v=o0pBHxRk4vQ
3. http://www.youtube.com/watch?v=khxtzMFMxSM


Schemat


























2. H.I.C. - Hidden Internal Compression
Do HIC'u potrzeba:

1. Kierownice oversized o śrenidnicy wew. 1 3/8 z nacięciami
2. Zestaw HIC
   -"szyjka"
   -"kapsel"
   -śrubkę
   -gwiazdkę 1 1/8
3.niegwintowany widelec
4.niegwintowane stery


Jak zamontować ?

1.Normalnie nabijamy stery do headtuba ("główki" decku)
2.Wkładamy widelec do którego wcześniej trzeba nabić gwiazdkę
3.Na widelec nakładamy szyjkę
4.Na czubek szyjki dajemy kapsel i wkładamy gwiazdkę
5.Dokręcamy śrubkę, w tym momencie zaciskamy stery
6.Na szyjkę nakładamy kierownice z klamrą i gotowe

Filmy

1. http://www.youtube.com/watch?v=Lm-D-lPj4l4
2. http://vimeo.com/9332389


3. I.C.S. - Inverted Compression System

Do ICS'u potrzeba:

1.Kierownice o średnicy 1 1/4 z niacięciami
2.Zestaw ICS:
    - gwiazdkę 1 1/4
    - "kapsel"
    - śrubkę
3.Niegwintowany widelec
4.Niegwintowane stery

Jak zamontować ?

1.Normalnie nabijamy stery do headtuba ("główki" decku)
2.Wkładamy widelec3.Nakładamy kierownice ze zwykłą klamrą, do której wcześniej trzeba nabić gwiazdkę
4.Od dołu widelca wkładamy "kapsel", następnie śrubkę
5.Wszystko skręcamy i w tym momencie nasze stery tracą luzy

Filmy:

1. http://www.youtube.com/watch?v=N-aQ-JiR_9Q
2. http://www.youtube.com/watch?v=hjBfAaXfEbk

Schemat





















Kopiowanie treści bez pozwolenia zabronione, grozi to oczernieniem w świecie scooteringu i zostaniem najzwyklejszym gnojem.





Wasz kochany admin,
Łukasz Matysiewicz


10 komentarzy:

  1. ja chyba w końcu załapałam :D dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. brakuje ihc i wielu innych systemów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. IHC to jakieś Bluntowe gówno. Chętnie posłucham o WIELU INNYCH SYSTEMACH

      Usuń
  3. a co moge zastosować do gwintowanego widła ?
    bo oglnie teraz mam tzw. kulki ale nie moge zadnych systemów z powyższych zastosowac co nie ? : ( zalezy mi na Hic bo ponoć mi tak kolega powiedzial ze luzów nie ma ....

    OdpowiedzUsuń
  4. A jesli mam gwintowany widelec to co mam zrobic >?

    OdpowiedzUsuń
  5. A co mogę zrobić jak mam stery fsa b53 , sa one gwintowane . Dało by radę jakoś zrobic z nimi ics ? (z widłem districta )

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki wideł jest lepszy i na jaką kompresję działa
    MGP Nitro
    MGP Headache

    OdpowiedzUsuń
  7. jaki system kompresji do razor black label 4.0 wszystkie czesci oryginalne

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ics jest lepszy/gorszy od hic czy scs

    OdpowiedzUsuń